Case: Moodings

8

Influencers

+300.000

Rækkevidde

2 KR

KRONE TJENT PER KRONE BRUGT

4 ,-

COST PER CLICK

Billede af Markus Spiske
UDFORDRINGEN

En branche i evig priskrig.

Markedet for boligindretning er præget af enorm konkurrence - især på pris. Og det var netop den konkurrence, som Moodings ønskede at distancere sig fra. Moodings er kendt for deres store udvalg af eksklusive designerbrands, og det var lige præcis deres eksklusive produktudvalg, som de ønskede at positionere sig på. Det var den opgave, de bad os om hjælp til at løse for dem.

VORES LØSNING

Det gode liv der leves hjemme.

Som en helt naturlig del af vores strategiske arbejde undersøgte vi de samtidsaktuelle tendenser, som foregik mens, at kampagnen skulle løbe. Og her fyldte Covid-19 en del. Utrygheden omkring den globale pandemi og det nationale lockdown gjorde, at mange danskere nu forsøgte at finde trygheden og hyggen indenfor hjemmets fire vægge. 

 

Og det var netop den situation, som vi udviklede kampagnen ud fra. 


Nøgleordene for kampagnen bestod af bløde værdier såsom “hjemlig hygge”, “det personlige hjem” og “livet, der leves hjemme”, og kampagnens vinkel var at forsøge at vende utrygheden ved den tvungne lockdown til en mulighed for at skabe de bedste hjemlige rammer muligt. Og det kunne man med Moodings inspirerende designunivers. Her kunne man håndplukke designs, der fortalte hjemmets historie og skabe stemning, udtryk og identitet i ethvert hjem.

Billede af Toa Heftiba
Billede af Sincerely Media

Når timing og budskab går hånd i hånd..

8 nøje udvalgte influencers

Vi udvalgte 8 influencers til at medvirke i kampagnen på baggrund af vores store databank og erfaringer. De havde alle hver deres unikke historie, hjem, familiekonstruktion og stilunivers. Og det var vigtigt, for vi ønskede at ramme bredt og vise Moodings produkters alsidighed. De var også en blanding af små og store influencers, og de leverede hver især personligt og samtidsrelevant content, der indkapslede kampagnens overskrift “live in happiness” med fokus på, at det gode liv leves derhjemme. De fik alle tildelt en personlig rabatkode og et unikt UTM-link, så vi senere hen kunne måle kampagnens performance. 



Kampagnens rækkevidde: +300.000 personer
Kampagnen løb på Instagram fra primo april til primo maj. I den periode havde vores budskab nået ud til +300.000 personer via de udvalgte influencers.

Krone tjent per brugt krone (ROAS): 2

For hver krone Moodings brugte på kampagnen, tjente de 2 kroner hjem. Derudover steg antallet af konverteringer og sidehenvisninger med knap 30% sammenlignet med perioden sidste år. Og så faldt prisen per klik på Google Ads med 78% sammenlignet med samme periode sidste år.
 

Alle disse resultater har betydet, at Moodings har valgt at nedlægge deres interne contentafdeling og udelukkende fokusere på influencermarketing.

Skal vi skalere din forretning?

_edited.jpg

Tel. +45 53 55 85 38

kontakt@scalemarketing.dk

CVR.: 38860194

_edited.jpg

BESØG

OS

Islands Brygge 79A, 7406

2300 København, Danmark

Billede af Elena Koycheva

FØLG

OS

  • Facebook - Hvid Circle
  • Instagram - Hvid Circle