Case: Verisure

12

Influencers

+2.200.000

Rækkevidde

80%

Billigere leads

 

"I vores samarbejde med Scale, blev influencer marketing en af vores essentielle marketingskaneler. Deres performance baserede tilgang er imponerende"

Billede af StellrWeb
UDFORDRINGEN

Når de traditionelle marketing kanaler er opbrugt.

Verisure følte, at de havde nået et max i deres marketingbudgetter, som de brugte på bl.a. Facebook, Instagram, Google, radio, tv m.m. Men selvom de maxede fuldstændig ud, så havde de svært ved at øge volumen og antallet af konverteringer på de forskellige aktiviteter. 

 

Vores opgave var derfor at sørge for at skabe et større fokus, kendskab og interesse for alarmsystemer via influencermarketing. Og det content som blev skabt, skulle senere hen også bruges til at fange dem igen på paid socials.

VORES LØSNING

Verisure = tryghed.

Vi byggede en kampagne, der viste og forklarede de mange muligheder, som Verisures smarte alarmsystem i dag kan bruges til. For at lykkedes med den opgave forsøgte vi bl.a. at skabe et lighedstegn mellem Verisure og tryghed i hjemmet. Det gjorde vi ved at fremhæve resultater fra nogle analyser, som Verisure selv havde lavet. Det blev derfor ikke Verisure, som påstod, at deres alarmer skabte tryghed - det var videnskabeligt bevist, hvilket hævede troværdigheden på vores vinkel. 

 

Strategien for en konvertering var, at influencermarketing skulle skabe interesse, og at konverteringen så skulle ske i en paid social funnel. Den paid social funnel skulle også være bygget op omkring det content, som blev skabt gennem influencermarketingen, så afsenderen hele tiden var en influencer frem for Verisure selv. 

 

Da strategien var på plads, skulle vi udvælge de vinkler og budskaber, som Verisures kunder bedst ville tage imod. Vi skulle også udvælge hvilke influencere, der ville egne sig bedst som afsender af disse budskaber. For at gøre det tog vi udgangspunkt i Verisures demografi på deres eksisterende kunder. Vi fandt frem til de mest effektive aldersgrupper og køn, og vi fik afprøvet og udvalgt de budskaber, som de bedst ville reagere på. Den data sammenholdt vi med vores database til at udvælge de influencere, der bedst ville matche opgaven - fx nogle som selv havde oplevet noget utrygt i hjemmet og derfor ville præsentere budskabet mere troværdigt. 

 

Da vi havde udvalgt influencerne til kampagnen, begyndte vi at udvælge hvilke budskaber, der skulle præsenteres i upper, middle og lower funnel i salgstragten på paid socials. Dem ønskede vi at matche op med folkekære personer, som var med til at øge troværdigheden for budskabet endnu mere.

Billede af Roberto Nickson
Billede af Hassan OUAJBIR

Flere tusinde inbound leads.

32 influencers

Vi udvalgte 32 influencers, hvoraf den ene var mega-influent, og brugte dem til at udrulle en massiv kampagne på Instagram på én gang.



Kampagnens rækkevidde: +2.200.000 personerDen massive og intense tilstedeværelse og det høje antal af influencers i alle niveauer gjorde, at vi nåede en utrolig høj eksponering med kampagnen. Hele 2.200.000 mennesker blev eksponeret for et Verisure-budskab.

Prisen per lead faldt med 80%

Den massive kampagne skabte en stor interesse for Verisure, og genererede hurtigt flere tusinde inbound leads til deres salgsteam. Derfor faldt prisen per lead også med helt op til 80%.

Skal vi skalere din forretning?

_edited.jpg

Tel. +45 53 55 85 38

kontakt@scalemarketing.dk

CVR.: 38860194

_edited.jpg

BESØG

OS

Islands Brygge 79A, 7406

2300 København, Danmark

Billede af Elena Koycheva

FØLG

OS

  • Facebook - Hvid Circle
  • Instagram - Hvid Circle