Case: Anonym kunde

Forhandler af accessories til kvinder

10

Influencers

+620.000

Rækkevidde

5,30 KR

KRONE TJENT PER KRONE BRUGT

11 ,-

COST PER CLICK

Billede af Atikh Bana
UDFORDRINGEN

De svære valg.

Indimellem er det svært at vælge, hvis der er for mange muligheder. Og det var netop den situation, som denne kunde befandt sig i.

 

Det skyldes både, at kundens branche bar præg af benhård konkurrence, og at nye spillere meldte sig på banen hver eneste dag. Men også kundens produkter var særligt populære blandt influencers, og deres følgere blev derfor dagligt eksponeret for reklame af produktet - både fra kunden selv men også fra kundens konkurrenter. 

 

De mange muligheder gjorde det svært at vælge. For hvilke influencers ville egentlig indbringe flest konverteringer i så konkurrencetungt et marked? Kunden havde tidligere forsøgt sig med influencermarketing, men var udfordret på manglende konverteringer og at udvælge de rigtige influencere, der både matchede kundens brands ånd og de ønskede lønsomme resultater. 

 

Det blev derfor vores opgave at løse ovenstående for kunden.

VORES LØSNING

Sandsynlighedsberegning og content i perfekt harmoni.

For at udvælge de helt rigtige influencers, fokuserede vi på to ting; sandsynligheden for konvertering og influencerens profil. 

 

Vi har udarbejdet en sandsynlighedsberegning, der gør os i stand til at vurdere meget præcist, hvad kunden kan forvente af konverteringer ved hver influencer. Sandsynlighedsberegningen bliver så præcis, fordi den er baseret på vores enorme database af pris- og performancehistorik på samtlige danske influencers. 

Sandsynlighedsberegningen foretog vi på de profiler, som stemte overens med kundens ønskede værdier og temaer. Vi så bllandt andet på influencernes tidligere content for herefter udelukkende at udvælge de profiler, der stemte overens med kundens brands ånd.

Billede af Ernest Brillo
Billede af Ivana Cajina

Æstetik plus matematik giver grønne tal på bundlinjen.

10 nøje udvalgte influencers

Vi endte med at udvælge 10 influencers til kampagnen. Influencernes profiler havde mellem 8000 - 215.000 følgere, og havde en gennemsnitlig engagementrate på 9,65%. Og sidstnævnte var især vigtig, da kunden havde givet udtryk for, at konverteringstallene tidligere havde været en udfordring.



Kampagnens rækkevidde: +620.000 personer
Gennem kampagneperioden nåede vi ud til +620.000 mennesker. Den store eksponering og den grundige udvælgelse af influencers var medvirkende til, at kundens instagramkonto fik ekstremt mange visninger sammenlignet med, hvad de tidligere har oplevet. Deres instagramhandle blev derudover klikket på over 60.000 gange, og de oplevede en stor stigning i antallet af nye følgere på deres virksomhedsprofil.

Krone tjent per brugt krone (ROAS): 5,30 kr

Kunden tjente 5,30 kroner per brugt krone på kampagnen. Der blev derudover lavet 3200 swipe-ups og 250 unikke ordre på kundens hjemmeside.

Skal vi skalere din forretning?

_edited.jpg

Tel. +45 53 55 85 38

kontakt@scalemarketing.dk

CVR.: 38860194

_edited.jpg

BESØG

OS

Islands Brygge 79A, 7406

2300 København, Danmark

Billede af Elena Koycheva

FØLG

OS

  • Facebook - Hvid Circle
  • Instagram - Hvid Circle